Seni Kesfettim Ne İşe Yarar?

* Çalışan bir kadınım. Evime, kendime, sosyal hayatıma zaman ayırmak için pratik şeyleri sık kullanıyorum.

* Aslında hepimizin yaptığı alışverişlerin memnunluk / memnuniyetsizlik ikileminde zaten aldığım, yediğim, gördüğüm, gittiğim, memnun kaldığım, boşuna para harcadığımı düşündüğüm tecrübelerimle iyi kötü keşiflerimi yaptığım ve bunu sadece kendim bilmek yerine birçok kişiyle paylaşmak istememle açtığım bir platform burası.

* Kulaktan kulağa fısıldar gibi yazıyorum o yüzden yaptığım yorumlar tamamen beni bağlar.

* Gözden kaçan ikinci planda kalan her ne varsa bu blogda başrolde.

22 Şubat 2011 Salı

Bu da Benden, Acıbadem Kurabiyesi Tadında

Bu kurabiye, benim haftasonu maceram. Tarifi buradan ben biraz değiştirerek yaptım, bir kere çok pratik ve lezzetli, ev yapımı acıbadem kurabiyesi tadında, üstelik malzemeleri çok az ve minimum 10dakika alıyor pişirmesi. Az vakitte çok lezzet arayanlar için birebir. Arşivde kalsın diye ben de revize ederek yaptığım tarifi paylaşmak istiyorum. 

Malzeme

  • 350 gr. toz badem 
  • 3 yumurta akı 
  • 1,5  çay bardağı toz şeker  

Üzerine; eritilmiş çikolata 

Yapılışı

Yumurta aklarını 1 fiske tuz ile kar gibi olana dek çırpıp üzerine toz şekeri ilave edip çırpmaya  4-5 dk devam. Üzerine badem tozunu tahta bir kaşıkla yedirerek çevirerek yumurta aklarını söndürmeden homojen bir karışım elde edince dur. Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine ıslak kaşık yardımıyla dizmeye başla. Önceden ısıtılmış 160 derecelik fırında 10 dk pişir sakın 10dakikayı geçirme içindeki o yumuşaklık yok olur. Soğuduktan sonra kurabiyeler bu şekilde de gayet lezzetli ama  üzerini süslemek istersen benmaride eritilmiş bitter çikolata ile kafana göre zig zaglar yapabilirsin.

Hiç yorum yok: